Τέσσερις παραστάσεις που άφησαν έντονα το στίγμα τους το περσινό καλοκαίρι επανέρχονται δυναμικά στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών. Παραγωγές για τις οποίες γράφτηκαν διθυραμβικές κριτικές, αλλά και μεταφέρθηκαν από στόμα σε στόμα μεταξύ των ενθουσιασμένων θεατών. Η επανάληψη των τεσσάρων παραστάσεων γίνεται κατ’ απαίτηση του κοινού για όσους δεν πρόλαβαν να τις δουν, αλλά και όσους επιθυμούν να τις απολαύσουν ξανά. Ο Χώρος Δ της Πειραιώς φιλοξενεί ένα διώροφο κτίσμα, μέσα στο οποίο ο Άρης Σερβετάλης ερμηνεύει μοναδικά τον μπεκετικό λόγο, η αυλή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης στην Πλάκα υποδέχεται τα μπαρόκ ρεμπέτικα της Χριστίνας Μαξούρη, το Ηρώδειο δονείται στους ρυθμούς των συγκλονιστικών Περσών του Άρη Μπινιάρη και ο Εθνικός Κήπος φορά ποιητικό ένδυμα, προσκαλώντας μας σε έναν διαφορετικό απογευματινό περίπατο, όπως τον φαντάστηκε ο Θοδωρής Γκόνης.
Αποτυχημένες απόπειρες αιώρησης στο εργαστήριό μου
Παράσταση εμπνευσμένη από το μπεκετικό σύμπαν
Δημήτρης Κουρτάκης
Πειραιώς 260 -Χώρος Δ
1, 3, 4 και 5 Ιουνίου, στις 21:00
2 Ιουνίου, στις 20:00
Το Φεστιβάλ Αθηνών επέλεξε φέτος να ανοίξει τις πύλες του και τις πύλες της Πειραιώς 260 με την παράσταση του Δημήτρη Κουρτάκη, που έκλεισε το περσινό φεστιβάλ αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ υπήρξε η αφορμή για να δημιουργηθεί ένα πρωτότυπο σκηνικό σύμπαν, μέσα στο οποίο ξεχωρίζει για την καθηλωτική του ερμηνεία ο Άρης Σερβετάλης. Όλη η δράση της παράστασης εκτυλίσσεται μέσα σε μία εντυπωσιακή σκηνική κατασκευή, ένα τεράστιο διώροφο κτίσμα, που έχει στηθεί στο μέσον του χώρου Δ της Πειραιώς 260.
Ήρωας είναι ένας περφόρμερ, κλεισμένος όπως μαρτυρά και ο τίτλος στο εργαστήριό του. Κινείται μέσα στο επιβλητικό σκηνικό, ακολουθούμενος από την κάμερα που χειρίζεται ο video artist Jérémie Bernaert, γνωστός και από τη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Julien Gosselin. Μία multimedia παράσταση, στην οποία συμπράττει ένα επιτελείο σημαντικών διεθνών συνεργατών. Οι θεατές, καθισμένοι εκατέρωθεν της σκηνής, παρακολουθούν τη δράση που προβάλεται στους τοίχους του οικοδομήματος. Μια σπαρακτική ερμηνεία του μπεκετικού λόγου, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές επιτυχίες του Φεστιβάλ.
Δράση στο πλαίσιο της Αθήνας – UNESCO Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018
Με την υποστήριξη του ΝΕΟΝ – Στηρίζουμε τη Δημιουργία
Θοδωρής Γκόνης
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή από τις 8 Ιουνίου μέχρι την 1η Ιουλίου, στις 19:00 (οι ημερομηνίες ενδέχεται να αλλάξουν)
Σημείο συνάντησης – έναρξη διαδρομής: Κεντρική είσοδος Εθνικού Κήπου (Λεωφ. Βασιλίσσης Αμαλίας 1) – Ηλιακό Ρολόι
Πόσα μπορεί να κρύβει ένας περίπατος στον γνωστό μας Εθνικό Κήπο; Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τα παρτέρια που ο περισσότερος κόσμος προσπερνά βιαστικά ή κοντοστέκεται μόνο για μία ανάσα μέσα στο κέντρο της Αθήνας; Ο Θοδωρής Γκόνης εμπνεύστηκε από την ιστορία του Εθνικού Κήπου και της βασίλισσας Αμαλίας και «είδε» τον Εθνικό Κήπο μέσα από ένα ποιητικό και περιπατητικό πρίσμα. Η παράσταση Εθνικός Κήπος, που και φέτος εντάσσεται στο πλαίσιο της ενότητας «Άνοιγμα στην πόλη-Αθήνα», κέρδισε τις καρδιές των Αθηναίων, που συνέρρευσαν πέρυσι στη δράση, δημιουργώντας τεράστιες λίστες αναμονής για να μπορέσουν να την παρακολουθήσουν.
Μια ποιητική διαδρομή με υλικό κείμενα και ντοκουμέντα γύρω από τις μαρμάρινες μορφές των ποιητών και των πολιτικών που ανακαλύπτει ο περιηγητής στον Εθνικό Κήπο, αλλά και των γεωπόνων και των μηχανικών που τον διαμόρφωσαν, με φόντο τη γοητευτική ιστορία της εικοσάχρονης βασίλισσας που τον ονειρεύτηκε και μας τον χάρισε. Ξεναγοί σε αυτόν τον ξεχωριστό απογευματινό περίπατο ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, η Ελένη Κοκκίδου και άλλοι ηθοποιοί και μουσικοί.
20 + 1 λαϊκά μεταπολεμικά τραγούδια με μπαρόκ σύνολο
Χριστίνα Μαξούρη
Αυλή Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης
12-16 Ιουνίου, 21:00
Η παράσταση της Χριστίνας Μαξούρη κέρδισε τους θεατές στο περσινό πρόγραμμα, όταν παρουσιάστηκε στον υποβλητικό χώρο της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου. Η ηθοποιός, γνωστή για τις φωνητικές ικανότητες της, δημιούργησε μία μοναδική ατμόσφαιρα, προσεγγίζοντας το ρεμπέτικο τραγούδι μέσα από τους ήχους της βιόλα ντα γκάμπα, της βιολόνε και των βιολιών. Μουσική παράσταση που ενώνει την αρχοντιά του ρεμπέτικου της Μεταπολεμικής περιόδου με τον συναισθηματισμό της μπαρόκ μουσικής του 17ου αιώνα. Μαζί τους εμφανίζεται και η Λένα Κιτσοπούλου, ερμηνεύοντας κι αυτή με τον μοναδικό της τρόπο κάποια από τα 20+1 τραγούδια που αποτελούν το πρόγραμμα.
Η παράσταση που αγαπήθηκε από το κοινό μεταφέρεται φέτος στην ατμοσφαιρική αυλή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης στην Πλάκα, κάτω από την Ακρόπολη. Για τρεις βραδιές, το κοινό μπορεί να ξαναπολαύσει την ιδιαίτερη αυτή προσέγγιση σε έναν μυσταγωγικό χώρο.
Πέρσες του Αισχύλου
Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου – Άρης Μπινιάρης
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
1 Ιουλίου, στις 21:00
Παράσταση που διεκδικεί μία θέση όχι μόνο στις καρδιές των θεατών, αλλά μάλλον και στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου. Ο Άρης Μπινιάρης κατέφθασε πέρσι στην Επίδαυρο, με μία ολόφρεσκη ματιά πάνω στην εμβληματική τραγωδία του Αισχύλου για την ήττα. Με έμφαση στη μουσικότητα και δίνοντας σημαντικό προβάδισμα στον χορό, οι Πέρσες είναι ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός. Μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης, στην οποία ξεχώρισαν για τις εξαιρετικές τους ερμηνείες οι ηθοποιοί της παράστασης.
Το Φεστιβάλ, σε συνεργασία με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, ανταποκρίθηκε στα πάμπολλα αιτήματα για επανάληψη της παράστασης κι έτσι οι θεατές μπορούν να την παρακολουθήσουν για μία ακόμη φορά στο Ηρώδειο. Σκηνές που μένουν ανεξίτηλες στη μνήμη των θεατών, όπως η επίκληση του φαντάσματος του Δαρείου, εκπληκτικές χορογραφίες τις οποίες εκτελεί άψογα ο χορός, μέσα σε μία χιπ χοπ ατμόσφαιρα, έθεσαν ψηλά τον πήχη για τις αναγνώσεις του αρχαίου δράματος, αναδεικνύοντας τον Άρη Μπινιάρη σαν ένα από τους πιο πολλά υποσχόμενους σκηνοθέτες της νέας γενιάς.
Οι παραστάσεις Αποτυχημένες απόπειρες αιώρησης στο εργαστήριό μου, 20+1 λαϊκά μεταπολεμικά τραγούδια με μπαρόκ σύνολο και Εθνικός Κήπος πραγματοποιούνται με τη στήριξη του Δικτύου Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων Athens Culture Net.