Καλλιτεχνική Διευθύντρια
Κατερίνα Ευαγγελάτου

Βιογραφικό Καλλιτεχνικής Διευθύντριας

Σημείωμα της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας

Εδώ και δύο χρόνια ζούμε σε μια νέα πραγματικότητας η πανδημία έχει επηρεάσει κάθε πτυχή της ζωής μας, με τρόπο πρωτοφανή. Μέσα σε αυτή τη σκοτεινή εποχή, με τις αμέτρητες απώλειες και την ψυχική φθορά που έχει προκαλέσει, η ανθρωπότητα αντιμετωπίζει ένα νέο σοκ: Δίπλα μας έχει ξεσπάσει ένας πόλεμος, ο οποίος μας γεμίζει φόβο για το παρόν και το μέλλον, όχι μόνο της Ευρώπης αλλά και ολόκληρου του κόσμου. Στην Ουκρανία πραγματοποιείται μια εισβολή που καταδικάζουμε απερίφραστα και που πρέπει να σταματήσει.

Ζούμε ιστορικές στιγμές. Οι συνθήκες αυτές μας επηρεάζουν βαθιά σε πρακτικό αλλά και πνευματικό επίπεδο. Αυτά τα δυο χρόνια, γεμάτα δοκιμασίες για ολόκληρη την ανθρωπότητα, το έργο ενός πολιτιστικού οργανισμού σαν τον δικό μας, με στόχο τη διεθνή ανταλλαγή, την πρόσκληση ξένων καλλιτεχνών, την αποστολή Ελλήνων καλλιτεχνών στο εξωτερικό, καθώς και την πολιτιστική διπλωματία, έμοιαζε σχεδόν ανέφικτο. Χτυπηθήκαμε στο νευραλγικό μας κέντρο. Τα θέατρα έκλεισαν, οι καλλιτέχνες παροπλιστήκαμε, όλα τέθηκαν σε μια αφύσικη αναστολή, σε μια αντικαλλιτεχνική υποχρεωτική στάση. Αναπόφευκτα το πρόγραμμά μας επηρεάστηκε, τόσο το 2020 όσο και το 2021. Ωστόσο δεν καμφθήκαμε στο ελάχιστο. Καταφέραμε να παρουσιάσουμε μια ευρεία γκάμα διεθνών και εγχώριων δημιουργιών, που σημείωσαν ιδιαίτερη απήχηση παρά τα αυστηρά υγειονομικά μέτρα τα οποία έπρεπε να τηρηθούν για τη δημόσια ασφάλεια.

Ποιοί είμαστε

Το Φεστιβάλ αποτελεί μία μοναδική περίπτωση στην εγχώρια πολιτιστική ζωή. Η αποστολή μας είναι σύνθετη καθώς αγκαλιάζουμε σχεδόν όλες τις μορφές Τέχνης με διπλή ιδιότητα-πομπού και δέκτη. Αποτελούμε μια εστία δημιουργίας για τους Έλληνες καλλιτέχνες και ταυτόχρονα έναν φιλόξενο τόπο υποδοχής διεθνών δημιουργών. Παράλληλα, εξελισσόμαστε δυναμικά στο κομμάτι των διεθνών συμπαραγωγών, αποτελώντας μια υπολογίσιμη δύναμη συνεργασίας για τους φορείς του εξωτερικού και στηρίζουμε την αποστολή των δικών μας, ελληνικών δημιουργιών έξω από τα σύνορα.

Επιδιώκουμε να καλλιεργήσουμε το εύφορο χώμα που μας παραδόθηκε, χτίζοντας έναν τόπο ελευθερίας μέσα από έναν ζωντανό διάλογο με την εποχή μας και την κοινωνία μας. Μια κοινωνία ελληνική, ευρωπαϊκή και παγκόσμια. Θέλουμε να είμαστε ένα σημείο συνάντησης, διαλόγου, αντιθέσεων, αναστοχασμού, μια ποικιλόμορφη κυψέλη δημιουργίας, όπου οι καλλιτέχνες θα έχουν την ελευθερία να γεννήσουν καινούριες ιδέες, να αναδείξουν με πολλαπλούς τρόπους τα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα εδώ και αιώνες, αλλά και τα νέα ζητήματα που η εποχή μας φέρνει στο προσκήνιο με τρόπο επιτακτικό. Με τον προγραμματισμό μας επιδιώκουμε να σπρώξουμε την Τέχνη πέρα από τα γνώριμα ύδατα και να προκαλέσουμε μία μείξη διαφορετικών Κοινών, που θα δημιουργήσει νέες, ασυνήθιστες κοινότητες.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι ενέργειές μας ήδη από το 2020.

Είμαστε αφοσιωμένοι στην ζωντανή τέχνη- στους δημιουργούς, στο Θέατρο, το Χορό, τα υβριδικά είδη και την Μουσική. Ενίοτε κλείνουμε το μάτι προς τον κινηματογράφο και τα εικαστικά. Η λογοτεχνία, ο λόγος, βρίσκεται στο επίκεντρο της ύπαρξής μας. Η σύνδεσή μας με τη φύση μέσω των μοναδικών μνημείων στα οποία παρουσιάζουμε ένα μεγάλο μέρος του προγράμματός μας, είναι άρρηκτη και μας ανατροφοδοτεί συνεχώς.

Αγαπάμε την συνύπαρξη, την σύμπραξη, τις συνεργασίες. Δεν φοβόμαστε να συστήσουμε νέες, τολμηρές καλλιτεχνικές γλώσσες και να δώσουμε χώρο στην έρευνα και τον πειραματισμό. Με τις δράσεις μας επιδιώκουμε να αποτελέσουμε μια πλατφόρμα ανακαλύψεων, ψυχικής ανάτασης, διαλόγου και αναστοχασμού για το κοινό και να ενθαρρύνουμε τους καλλιτέχνες να διευρύνουν τα όριά τους και να εμβαθύνουν στην Τέχνη τους.

Η χρονιά που πέρασε

To 2021 ήταν η καλλιτεχνική περίοδος που σηματοδότησε την επανεκκίνηση της πολιτιστικής ζωής μετά από τους δύσκολους μήνες της πανδημίας. Με ελπίδα, αλλά όχι χωρίς ανησυχία, οι άνθρωποι του Θεάτρου, της Μουσικής και του Χορού άρχισαν και πάλι να δουλεύουν, να δημιουργούν. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, το Φεστιβάλ κατάφερε να δώσει το στίγμα του παρουσιάζοντας ξεχωριστές ενότητες και θεματικούς κύκλους, που αγκαλιάστηκαν από Κοινό και κριτικούς.

Μια από τις βασικές μας προτεραιότητες υπήρξε η σύνδεση της κληρονομιάς του Αρχαίου Δράματος με τη σύγχρονη παραστατική δημιουργία, κάτι που απασχολεί το πολιτιστικό γίγνεσθαι διεθνώς. Στο πρόγραμμα του 2021 αυτός ο στόχος εκφράστηκε κυρίως μέσα από την ενότητα Contemporary Ancients, τον ολοκληρωμένο κύκλο ανάθεσης, παράστασης, μετάφρασης στα αγγλικά και έκδοσης νέων έργων με αφετηρία τα κείμενα των τραγικών. Παρουσιάστηκαν τέσσερα ελληνικά έργα στη Μικρή Επίδαυρο και μια διεθνής συμπαραγωγή σε παγκόσμια, ο Οιδίποδας της Μάγια Τσάντε, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου σε σκηνοθεσία Τόμας Οστερμάιερ. Στην ίδια κατεύθυνση, της συνομιλίας του Αρχαίου Δράματος με τη σύγχρονη πραγματικότητα, λειτούργησε η Πάροδος, το διακαλλιτεχνικό ερευνητικό πρόγραμμα για το Αρχαίο Δράμα στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου, και, βεβαίως, τα εργαστήρια της πλατφόρμας Open Plan (Morphés, Ancient Future Solo), τα οποία συνεχίζονται και φέτος.

Το Open Plan, η πλατφόρμα που εγκαινιάσαμε τον δύσκολο χειμώνα του 2020 άνοιξε νέους δρόμους για τον Οργανισμό και τα στοιχεία δείχνουν ότι λειτουργώντας σε δωδεκάμηνη βάση, κρατήσαμε ζωντανή τη σχέση μας με τον κόσμο και τους καλλιτέχνες και πλέον απευθυνόμαστε σε ένα ακόμα πιο ευρύ κοινό. Φέραμε τη νέα γενιά των εφήβων κοντά μας και δώσαμε τροφή σε φιλότεχνους που διψούν για νέες ανακαλύψεις. Επιπλέον, μέσα στα δύο αυτά χρόνια, προσφέραμε σε Έλληνες καλλιτέχνες στήριξη ακόμα και κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Η πλατφόρμα συνεχίζεται και το 2022 με όλα τα εργαστήρια, ενώ η νέα σειρά ραδιοφωνικών έργων Radio Plays μεταδίδεται διαδικτυακά, ελεύθερα για όλους.

Το 2021 τιμήσαμε την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση δημιουργώντας έναν ξεχωριστό κύκλο που γνώρισε εξαιρετική επιτυχία, με παραστάσεις Θεάτρου και Χορού οι οποίες ερεύνησαν με στοχαστική ματιά την κληρονομιά του 1821. Καλλιτέχνες όπως ο Παντελής Φλατσούσης, η Λενιώ Κακλέα και ο Ανέστης Αζάς έδωσαν τη δική τους ανατρεπτική οπτική επάνω στα ζητήματα της εθνικής μας ταυτότητας, ενώ κάποιες από τις παραστάσεις έχουν προσκληθεί να παρουσιαστούν σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ την ερχόμενη σαιζόν.

Από τον απολογισμό της χρονιάς που πέρασε δεν θα μπορούσε να λείπει η αναφορά στον ανοιχτό διάλογο που διατηρήσαμε με το εξωτερικό. Με διεθνείς συμπαραγωγές και με «εξαγωγές» ελληνικών έργων, το Φεστιβάλ, ακόμα και υπό συνθήκες πανδημίας, βγήκε ενισχυμένο ως προς τη διεθνή του ακτινοβολία. Ο Βυσσινόκηπος του Πρόδρομου Τσινικόρη παρουσιάστηκε στο Μόναχο, το Στρασβούργο και τη Δρέσδη, ενώ στο εξωτερικό παρουσιάζονται οι συμπαραγωγές μας Οδύσσεια του Βαρλικόφσκι, Roots του Καντέρ Αττού, Lamenta των Κουν Αουγκουστέινεν και Ροζάλμπα Τόρρες Γκερρέρο, με Έλληνες χορευτές, Οιδίποδας του Οστερμάιερ και Βία της Μαρί Μπρασάρ, η οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Έτσι, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ταξιδεύει και εκτός των συνόρων.

Ένας άλλος τομέας που άνθισε ήταν οι Εκδόσεις μας. Με τον κύκλο Contemporary Ancients δημιουργήσαμε και μια θεατρική σειρά έργων με ευδιάκριτο στίγμα, την οποία υλοποιήσαμε σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Νεφέλη, μεταφράζοντας μάλιστα στα αγγλικά τα τέσσερα νέα έργα που γράφτηκαν για το Φεστιβάλ. Πέρα, όμως, από τη θεατρική σειρά, η οποία σημείωσε μάλιστα μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, κάναμε πράξη και την ιδέα του αναλυτικού καταλόγου ως βιβλίου τέχνης. Η έμφαση αυτή στον εκδοτικό τομέα πρόκειται να συνεχιστεί. Για την πλούσια εκδοτική δραστηριότητά μας, το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού μάς τίμησε προσκαλώντας μας να συμμετάσχουμε στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Θεσσαλονίκης με ξεχωριστό περίπτερο, αλλά και στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης, όπου οι Εκδόσεις μας κοσμούσαν το ελληνικό περίπτερο για πρώτη φορά στην ιστορία του Φεστιβάλ.

Από την πρώτη στιγμή επενδύσαμε στο μέλλον, στους μελλοντικούς καλλιτέχνες και το μελλοντικό μας Κοινό, με κύκλους που ανέδειξαν την αστική κουλτούρα και με εργαστήρια για εφήβους, δίνοντας έμφαση στο street dance και την ηλεκτρονική μουσική. Επιπλέον, η γνωριμία του κοινού με πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες και ομάδες υπήρξε από τις βασικές επιδιώξεις μας. Κάποιοι από αυτούς φιλοξενούνται εκ νέου στο πρόγραμμά μας, με στόχο την ουσιαστική γνωριμία του ελληνικού κοινού με το έργο τους μέσα στον χρόνο.

Τις δράσεις του προγράμματός μας, που υπήρξε διευρυμένο, από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο, παρακολούθησαν ζωντανά πάνω από 145.000 θεατές, παρά την πανδημία. Είμαστε περήφανοι γιατί, τόσο το κυρίως πρόγραμμα, όσο και κάθε πρωτοβουλία μας προς την κατεύθυνση μιας δυναμικής επανεκκίνησης της πολιτιστικής δραστηριότητας χαιρετίστηκαν με ενθουσιασμό.

Το πρόγραμμα του 2022

Ένα φεστιβάλ, κατά τη γνώμη μας, οφείλει να παρουσιάζει παραγωγές με τρόπο ελεύθερο, χωρίς περιορισμούς στα θέματά του. Ωστόσο, προγραμματίζοντας το φετινό Φεστιβάλ, σταδιακά αναδείχτηκε ένα κοινό θέμα, ένας κοινός προβληματισμός που διατρέχει τις περισσότερες από τις παραστάσεις που θα παρουσιαστούν στην Π260: Η ουτοπία και η δυστοπία. Με διαφορετικές μορφές και καλλιτεχνικές γλώσσες οι δημιουργοί των παραστάσεων αυτών, Έλληνες και ξένοι, εξετάζουν ζητήματα κάτω από τον γενικότερο τίτλο-σε ποιο μέλλον θέλουμε να ζήσουμε. Ποιοι είμαστε και τι κοινωνίες φτιάχνουμε, πού θα μας οδηγήσει η περιβαλλοντική καταστροφή, υπάρχει δικαιοσύνη, είμαστε ελεύθεροι;

Η κοινή αυτή θεματική διασταυρώνεται με έναν κύκλο που εμπνέεται από τη μορφή της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ. Η Αντιγόνη είναι μια γυναικεία μορφή που στέκει αγέρωχη ανά τους αιώνες και μας εμπνέει διαρκώς, παρά την κακομεταχείρισή της από τα σχολικά εγχειρίδια και τη ρουτίνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Είναι πάντοτε ένα ατόφιο κομμάτι αντίστασης. Ένα σύμβολο αδάμαστου νου, ένα παράδειγμα γυναικείας δύναμης μέσα σε μια σκληρή ανδροκρατούμενη κοινωνία. Αntigonisms, λοιπόν, βαφτίζεται ο κύκλος αυτός που περιλαμβάνει δύο παραστάσεις του έργου σε εντελώς διαφορετικό ύφος-η μία αποτελεί ανάθεση του Φεστιβάλ στην Πειραιώς 260, η άλλη είναι στην Επίδαυρο- ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα και μια σειρά διαλέξεων με τη συμμετοχή δημιουργών και θεωρητικών από τους χώρους τόσο των Γραμμάτων και των Τεχνών, όσο και της Φιλοσοφίας, της Ψυχανάλυσης, της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας.

Στην Πειραιώς 260 θα έχουμε φέτος πολλή μουσική, με πληθωρικές προτάσεις, ιδίως στην Πλατεία, όπου φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε έναν νέο πόλο έλξης για το κοινό. Για μας είναι πολύτιμες οι συζητήσεις και οι ζυμώσεις που συμβαίνουν στις παρέες και ανάμεσα στους καλλιτέχνες μετά τις παραστάσεις. Μας ενδιαφέρει η συνολική εμπειρία του θεατή. Σε αυτή την κατεύθυνση, συνεχίζεται η επιτυχημένη δράση ΠΡΟΛΟΓΟΣ, όπου νέοι θεατρολόγοι μάς μυούν στα μυστικά των παραστάσεων λίγο πριν ανοίξει η αυλαία, αλλά και η ΕΞΟΔΟΣ, συζητήσεις με τους δημιουργούς μετά την πρεμιέρα, πολύτιμες πάντα. Και ακόμη, ένα μικρό τζαζ φέστιβαλ στήνεται στην πλατεία μετά τη λήξη των παραστάσεων για όλο τον Ιούλιο.

Στο Ηρώδειο, το βαρύ πυροβολικό της Μουσικής στο Φεστιβάλ, εκτός από τα κορυφαία συμφωνικά σύνολα, Ελληνικά και ξένα, τις μεγάλες όπερες και τους καταξιωμένους συνθέτες, φέτος θα σας παρουσιάσουμε πολλή σύγχρονη Μουσική, σε ένα πλουραλιστικό και πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα με πολυαναμενόμενες εμφανίσεις. Μεγάλο μας στοίχημα είναι να φέρουμε ένα ακόμα πιο νεανικό κοινό στο Ηρώδειο, ένα κοινό που ίσως να μην το έχει ξαναεπισκεφθεί, καλώντας επίσης κορυφαία ονόματα της ηλεκτρονικής σκηνής, στον Κύκλο Electronica. Συνεχίζεται, όμως, ταυτόχρονα ο Κύκλος Τζαζ και, βέβαια, οι συναυλίες αγαπημένων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Στην Επίδαυρο, ξεκινώντας από το Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου, θα συνεχιστεί ο ιδιαίτερα επιτυχημένος Κύκλος Contemporary Ancients: αναθέσεις έργων εμπνευσμένων από το Αρχαίο Δράμα σε Έλληνες συγγραφείς. Φέτος ανατέθηκαν τρία έργα σε βραβευμένους συγγραφείς μας, τον Ηλία Μαγκλίνη, την Κάλλια Παπαδάκη και τον Χρήστο Χωμενίδη, που δεν έχουν ξαναγράψει για το θέατρο – έργα που θα εκδοθούν δίγλωσσα στο πλαίσιο της θεατρικής σειράς του Φεστιβάλ. Η επιλογή των δύο πρώτων, τα οποία θα ανεβούν στη Μικρή Επίδαυρο, συνδέεται με το ρεπερτόριο του Αρχαίου Θεάτρου Επιδαύρου, όπου ο θεατής θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τα πρωτότυπα έργα Αίας και Άλκηστη σε νέες σκηνοθετικές προσεγγίσεις. Εστιάζοντας στην οργανική σχέση ανάμεσα στη σύγχρονη παραστατική δημιουργία και στο Αρχαίο Δράμα, συνεχίζεται επίσης το διακαλλιτεχνικό ερευνητικό πρόγραμμα Πάροδος, με αφετηρία φέτος τη μορφή της Αντιγόνης. Στη Μικρή Επίδαυρο, όμως, θα απολαύσουμε και μουσικές παραστάσεις από αγαπημένους δημιουργούς, ενώ θα υποδεχτούμε και μια πολυαναμενόμενη υβριδική παράσταση στο μεταίχμιο περφόρμανς, θεάτρου και χορού.

Ο προγραμματισμός των παραστάσεων στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου παρουσιάζει ειδικό ενδιαφέρον και μας απασχολεί ιδιαιτέρως. Στόχος μας είναι να προτείνουμε μια ευρεία γκάμα παραστάσεων, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ρηξικέλευθες, ανανεωτικές αλλά και πιο κλασικές. Επιθυμώντας να διευρύνουμε τις σκηνοθετικές και δραματουργικές προσεγγίσεις στο Αρχαίο Δράμα, φέτος παρουσιάζουμε σε παγκόσμια πρεμιέρα δύο συμπαραγωγές κορυφαίους σκηνοθέτες από το εξωτερικό ‒τον Johan Simons, με το Schauspielhaus Bochum και τον Ulrich Rasche με το Residenztheater του Μονάχου‒ καθώς και μια συμπαραγωγή με την Ελευσίνα 2023 – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Ο προγραμματισμός της Επιδαύρου περιλαμβάνει επίσης, όπως κάθε χρόνο, τις τρεις παραστάσεις των Κρατικών μας Θεάτρων αλλά και ιδιωτικές παραγωγές με ξεχωριστές σκηνοθετικές προσεγγίσεις και λαμπερές διανομές. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να εργαστούμε όλοι με στόχο να ξαναεγγραφεί στη συνείδηση του κοινού πόσο ασύγκριτη εμπειρία είναι η παρακολούθηση μιας παράστασης στην Επίδαυρο. Οι δυο διεθνείς μας συμπαραγωγές, λοιπόν, πρόκειται να παρουσιαστούν αποκλειστικά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, ενώ η ελληνική μας συμπαραγωγή θα κάνει μόνο άλλες τέσσερις παραστάσεις σε διάστημα δύο μηνών. Για μας έχει κρίσιμη σημασία να στοχαστούμε εκ νέου πάνω στη φιλοσοφία και το μέλλον των Επιδαυρίων – ανοίγοντας έναν διάλογο χρήσιμο για όλους μας, μια ειδική ημερίδα που οργανώνουμε στην Πειραιώς 260 με διακεκριμένους καλεσμένους, αφιερώνεται ακριβώς σ’ αυτό τον σκοπό.

Η νέα οπτική μας ταυτότητα

Για την ανανέωση της οπτικής μας ταυτότητας, ανατρέξαμε σε μια παλιά παράδοση του Οργανισμού μας. Πολλοί από εσάς ίσως θυμούνται τις παλαιότερες αφίσες του Φεστιβάλ από καλλιτέχνες σαν τον Μόραλη, τον Τάκη, τον Φασιανό, τον Μυταρά, τον Κατζουράκη. Φέτος αναθέσαμε την δημιουργία της οπτικής μας ταυτότητας από κοινού σε έναν πολύ σημαντικό εικαστικό καλλιτέχνη και σε ένα εξαιρετικό δημιουργικό γραφείο. Mε ευδιάκριτο προσωπικό αποτύπωμα και αγάπη για την έκπληξη που προκαλεί η μείξη διαφορετικών τεχνικών, αλλά και το πάντρεμα του αφηρημένου με το ρεαλιστικό. Με χαρακτηριστική αδυναμία στο χρώμα αλλά και στο μειδίαμα της ειρωνείας: ο εικαστικός Γιάννης Βαρελάς. Με κορυφαίες συνεργασίες με πολιτιστικούς φορείς και διεθνείς διακρίσεις για την ευρεία τους δραστηριότητα: το δημιουργικό γραφείο G Design. Μια σύμπραξη που μας έδωσε ιδιαίτερη χαρά.

Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και όλους τους συνεργάτες και τις συνεργάτιδες που, παρά τις δυσμενείς συνθήκες, εργάστηκαν με αφοσίωση και συνέπεια, προκειμένου να προετοιμάσουν και να υλοποιήσουν το Φεστιβάλ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επίσης ευχαριστώ το Διοικητικό μας Συμβούλιο, τον Πρόεδρο, κύριο Δημήτρη Πασσά, τον Αντιπρόεδρο, κύριο Αλέξη Γαληνό, και όλα τα μέλη του Συμβουλίου, για την αμέριστη στήριξή τους τα δύο αυτά πολύ δύσκολα χρόνια, η οποία υπήρξε καθοριστικής σημασίας για κάθε εγχείρημά μας, καθώς και τον Γενικό Διευθυντή του Φεστιβάλ, κύριο Γιάννη Καπλάνη, για την καθημερινή δημιουργική μας συνεργασία.

Ευχαριστώ θερμά την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, κυρία Λίνα Μενδώνη, για τη σταθερή υποστήριξη και την προσωπική της μέριμνα γύρω από ποικίλα ζητήματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Φεστιβάλ. Επίσης ευχαριστώ τον Υφυπουργό Πολιτισμού, αρμόδιο για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, κύριο Νικόλα Γιατρομανωλάκη για το ζωηρό ενδιαφέρον του για το έργο μας και την έμπρακτη συνδρομή του. Ευχαριστώ, επίσης, τη Γενική Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, κυρία Ελένη Δουνδουλάκη, και τον Γενικό Γραμματέα Πολιτισμού, κύριο Γιώργο Διδασκάλου, που με τη φροντίδα τους στηρίζουν ουσιαστικά το Φεστιβάλ.

Ευχαριστώ ιδιαιτέρως την ομάδα των καλλιτεχνικών συμβούλων – η συνεισφορά τους στο πρόγραμμα είναι ανεκτίμητη. Φυσικά, δεν μπορώ να μην ευχαριστήσω τους καλλιτέχνες! Χάρη σε εκείνους έχουμε ένα Φεστιβάλ δημιουργικό, πολυσυλλεκτικό, ανοιχτό, πλούσιο και γεμάτο αντιθέσεις. Πάνω απ’ όλα, όμως, ευχαριστώ εσάς, τους θεατές που τιμήσατε το Φεστιβάλ και γεμίσατε τα θέατρά μας, ακόμα και υπό τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας. Σας περιμένουμε με ακόμα μεγαλύτερο ενθουσιασμό και φέτος!

Κατερίνα Ευαγγελάτου

Καλλιτεχνικοί Συνεργάτες του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

Stefanie CarpΣύμβουλος για τις Διεθνείς Παραγωγές

Διονύσης Καψάλης – Σύμβουλος για τη Λογοτεχνία

Κώστας Πηλαβάκης – Σύμβουλος για τη Μουσική

Παρασκευή Τεκτονίδου – Σύμβουλος για τον Χορό