ΤΕΤΤΤΙΞ – Ελένη Χούμου

cheVron fold

Σάββατο 24 & Κυριακή 25 Ιουνίου

Νέα Σκηνή | 19:30 & 22:30

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

Η παράσταση cheVron fold, σύμπραξη του ΤΕΤΤΤΙΞ με τη φωτίστρια Ελένη Χούμου, είναι μια immersive εμπειρία που συνδυάζει σύγχρονη μουσική και φωτισμό.

Το κοινό «εισχωρεί» σ’ ένα προοπτικό σκηνικό που σχηματίζεται από κάθετες ημιδιάφανες επιφάνειες και παραπέμπει στις γωνιώδεις πτυχές σχήματος V (chevron folds). Αφήνεται να ερμηνεύσει τα αφηρημένα ερεθίσματα του ήχου και του φωτός με τον δικό του τρόπο. Άλλοτε βλέπει φιγούρες ανθρώπων και αντικειμένων ή φωτεινές πηγές, κίνηση ή στάση, κι άλλοτε το φως τα κρύβει εντελώς. Οι μουσικοί αλλάζουν θέσεις, πλευρές, πλησιάζουν ή απομακρύνονται, και ο ήχος, ενισχυμένος ή μη, αλλάζει διαρκώς την αντίληψη του χώρου.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο έργα που παίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και τρία ελληνικά έργα-αναθέσεις του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ειδικά για την παράσταση.

Το «Stirrings Still Ι» (2006) της Rebecca Saunders, ένας εσωτερικός μονόλογος εμπνευσμένος από το τελευταίο πεζό του Samuel Beckett, εστιάζει στη σχέση κίνησης και ακινησίας, με τους μουσικούς διεσπαρμένους στον χώρο. Μοιάζει να υπάρχει «εντός και εκτός» ταυτόχρονα – είναι, μαζί, ένα κινητό ηχητικό γλυπτό κι ένα ταξίδι έως το εσωτερικό του ήχου.

Στο «Standing» (1973) του Jo Kondo μπαίνει σε λειτουργία ένας λεπτεπίλεπτος «κινητήρας» που παράγει διαρκώς ψηλές νότες.

Στο «Διαυγή Νερά» του Μιχάλη Παρασκάκη η μικροφωνική ενίσχυση των οργάνων μετατρέπεται από απλό βοήθημα σε ένα «υπερ-όργανο»· η αντίθεση μεταξύ ακουστικού και ενισχυμένου ήχου, και το παιχνίδι με την πηγή και την κατεύθυνσή του γίνονται δομικά υλικά.

Στο «Και τότε τον είδε» ο Νίκος Ιωακείμ μελοποιεί τη συνάντηση Έκτορα και Ανδρομάχης από τη ραψωδία Ζ της Ιλιάδας: οι τραγουδιστές, σαν υπνωτισμένοι, αναζητούν ο ένας τον άλλο μέσα στο σκηνικό.

Στο «Κρύψου πίσω από την κουρτίνα» της Ελένης Ράλλη, οι μουσικοί, που δεν είναι ορατοί μεταξύ τους αλλά ούτε από το κοινό, καλούνται να αλληλεπιδράσουν ενώ οι ισορροπίες αλλάζουν συνεχώς.

Ο ΤΕΤΤΤΙΞ (με τρία ταυ) ξεκίνησε το 2017, με πρωτοβουλία του Μιχάλη Παρασκάκη, από μια ομάδα νέων μουσικών που τους ενώνουν η αγάπη για τη σύγχρονη μουσική και η πολυετής τους γνωριμία και συνεργασία. Ο ΤΕΤΤΤΙΞ χαρακτηρίζεται από έναν ιδιαίτερο συνδυασμό οργάνων, που αποκλίνει από τους καθιερωμένους σχηματισμούς. Σκοπεύει στη δημιουργία νέου ρεπερτορίου μέσα από συνεργασίες με συνθέτες από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, αλλά και στην ανάδειξη έργων του 20ού αιώνα. Παράλληλα, ως γνήσιο παιδί της εποχής του, φλερτάρει με τον αυτοσχεδιασμό και άλλα είδη μουσικής (ποπ, ροκ, ρεμπέτικα, ηλεκτρονική, τζαζ, παραδοσιακή). Έχοντας επίγνωση της οπτικής και σκηνικής διάστασης μιας παράστασης, ο ΤΕΤΤΤΙΞ αντιμετωπίζει τις παραστάσεις του ως ενιαία θεάματα και επιδιώκει συνεργασίες με καλλιτέχνες από άλλους χώρους

Discover more

Εργαστήρι

25 Ιουνίου Νέα Σκηνή Ωδείου Αθηνών 15.00

Gallery