Φρανκ Κάστορφ – Φόλκσμπύνε

Ο Παίκτης
βασισμένο στο έργο του Ντοστογιέφσκι

Ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι έγραψε τον Παίκτη σε μια κρίσιμη στιγμή της ζωής του. Μετά από χρόνια εξορίας σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας στη Σιβηρία, επέστρεψε στο σπίτι του και βρήκε τη γυναίκα του ετοιμοθάνατη. Λίγο αργότερα, ο αδελφός του και ο καλύτερός του φίλος βρήκαν πρόωρο θάνατο. Συντετριμμένος, ταξίδεψε στη Γερμανία προκειμένου να ξεφύγει από τους δανειστές του. Πολύ γρήγορα έχασε στον τζόγο τα τελευταία του χρήματα και τα δικαιώματα όλων των βιβλίων του. Έχοντας επειγόντως ανάγκη από χρήματα, έγραψε τον Παίκτη μέσα σε είκοσι έξι ημέρες. Ο Φρανκ Κάστορφ, απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής της Φόλκσμπύνε, έχει ήδη διασκευάσει στο παρελθόν μυθιστορήματα του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα. Στον Παίκτη χρησιμοποιεί την τεχνική της ζωντανής κινηματογράφησης, σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό σκηνοθετικό του στυλ και ένα ισχυρό καστ ηθοποιών. Ο σκηνοθέτης βλέπει το λογοτεχνικό μανιφέστο που έγραψε ο Ντοστογιέφσκι για τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια σαν «ένα μεγαλειώδες, ζωηρό, δυναμικό πυροτέχνημα στασιμότητας και ακινησίας», που εμπνέεται από τη σπαρακτική ζωή του συγγραφέα.

Μετά την παράσταση «Ο Παίκτης», ο δημοσιογράφος και θεατροκριτικός Peter Laudenbach θα συζητήσει με τον σκηνοθέτη Φρανκ Κάστορφ για τη μακροχρόνια καλλιτεχνική πορεία του τελευταίου και την εικοσιπενταετή θητεία του στο τιμόνι του ξεχωριστού βερολινέζικου θεάτρου.

Ο Peter Laudenbach έχει γράψει πλήθος κριτικών και αναλύσεων για τη Φόλκσμπύνε. Συνεργάζεται τακτικά με πολλά γερμανικά έντυπα, μεταξύ των οποίων και η καθημερινή εφημερίδα Süddeutsche Zeitung.