Κρατική Ορχήστρα Αθηνών – Βύρων Φιδετζής

Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη – Συμφωνία αρ. 4 “των Χορικών”


Με την Τέταρτη συμφωνία του (1987) ο Θεοδωράκης επιδιώκει τη σύζευξη δύο ειδών, της συμφωνίας και της σκηνικής μουσικής για το αρχαίο δράμα. Ο λόγος, ως εξωμουσικό, προγραμματικό στοιχείο υπάρχει ήδη στην Πρώτη συμφωνία (1953) και στις τρεις επόμενες αποκτά φωνή και στίχο. Παράλληλα, από το 1960, όταν γράφει τη μουσική για τις Φοίνισσες, τον απασχολεί το πρόβλημα του βαθμού μελοποίησης του αρχαίου κειμένου. Με την ενσωμάτωση των χορικών σε μια συμφωνική μορφή λύνει αυτό το πρόβλημα, κι ανοίγει το δρόμο που λίγο αργότερα θα τον οδηγήσει στις λυρικές τραγωδίες.