Musica Aeterna
Έργα Καντσέλι και Τσαϊκόφσκι

Η συγκινησιακή φόρτιση φαίνεται να είναι το κλειδί του προγράμματος της πρώτης αθηναϊκής εμφάνισης των συνόλων Musica Aeterna και New Siberian Singers, που ίδρυσε στο Νοβοσιμπίρσκ ο τριανταπεντάχρονος Θεόδωρος Κουρεντζής («μαέστρος της χρονιάς» από το ρωσικό Τύπο για το 2005). Λίγα πράγματα χρειάζεται να ειπωθούν για την τελευταία συμφωνία του Τσαϊκόφσκι, ένα από τα πιο γνωστά και αγαπητά έργα του Ρομαντισμού, το συναισθηματικό βάρος της οποίας προαναγγέλλει το έργο του Μάλερ. Εξίσου πυκνό σε εκφραστικότητα, το Στυξ του γεωργιανού Καντσέλι συγκαταλέγεται στα πλέον φημισμένα (και διαφημισμένα) μουσικά κομμάτια της τελευταίας δεκαετίας. Ανάμεσα στην ορχήστρα και τη χορωδία (και, συμβολικά, ανάμεσα στους κόσμους των ζωντανών και των νεκρών) «μεσολαβεί» η βιόλα του σπουδαίου Γιούρι Μπασμέτ, για τον οποίο γράφτηκε το έργο.



Giya Kancheli, Styx για βιόλα, χορωδία και ορχήστρα (1999)



Διάλειμμα



Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, Συμφωνία αρ. 6 σε σι ελάσσονα Οp. 74 «Παθητική»