Renate Jett

Heiner Müller, Κουαρτέτο


«Μεγαλοφυής ράπτης» που μεταμόρφωσε «μεγαλοπρεπή ράκη σε αριστουργήματα», ο Χάινερ Μύλλερ αποσπά από το πολύκροτο επιστολογραφικό μυθιστόρημα του Λακλό Επικίνδυνες σχέσεις (1782) τους δύο ήρωες του κακού (μετά την εκατοστή εβδομηκοστή πέμπτη επιστολή) και ξαναγράφει το τέλος. Εκπρόσωποι της ελευθεριάζουσας αριστοκρατίας και σύμβολα θέλησης και σαγήνης που κινούν ίντριγκες αποπλανήσεων, φέρουν στο Κουαρτέτο (1980) την άλω του ερωτικού πένθους και της αστικής παρακμής: αγώνας λόγου –κυνισμού και ποίησης– και ανελέητης εναλλαγής ρόλων, και χωροχρόνος ανάμεσα σε «σαλόνι πριν από τη Γαλλική Επανάσταση» και σε «καταφύγιο –μπούνκερ– μετά τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο».


Μετά την περσινή διάσημη παράσταση του Μπομπ Ουίλσον, το Φεστιβάλ Αθηνών καλεί τη Ρενάτε Τζετ, αυστριακή ηθοποιό με λαμπρή καριέρα και ανερχόμενη σκηνοθέτιδα, να ανεβάσει το έργο με δύο πρωταγωνιστές της ελληνικής σκηνής [Δ.Κ.].