Θέατρο Noh

Σανμπασό – Ντάι-Χάνγια (νο) – Η Σούτρα της Μεγάλης Σοφίας


Με ασημένιο τάσι γεμάτο παγωμένο χιόνι είχε συγκρίνει την ακινησία των δραμάτων του Νο ο Ζεάμι (1363-1443), ο φημισμένος ηθοποιός, δραματουργός και θεωρητικός που το κωδικοποίησε. Στον δυτικό κόσμο, που επιζητά το νεωτερικό στοιχείο και την πρωτοτυπία, είναι δύσκολο να συλλάβει κανείς την έννοια ενός τελετουργικού θεάτρου ακραίας σχηματοποίησης που, συνδυάζοντας μιμική, τραγούδι και χορό, «καλεί αλύτρωτες ψυχές του Κάτω Κόσμου».


Ο διευθυντής του θιάσου Ροκούρο Ουμεγουάκα έρχεται με ιδιαίτερη συγκίνηση στο Ηρώδειο, όπου το 1965 είχε εμφανιστεί ο πατέρας του, 55ος συνεχιστής της οικογενειακής παράδοσης.