Tι σημαίνει υπέρβαση;

Ποια πράξη είναι ηρωική;

Πώς η πίστη σε μια ιδέα και η απόφαση για δράση επηρεάζουν το σώμα;

Τι σημαίνει ευθύνη, προσωπικό κόστος;

Πώς είναι το σώμα που αντιστέκεται;

Πώς είναι το σώμα που επαναστατεί;

Soli

Οι νεαροί *ές χορευτές *τριες εργάστηκαν με πάθος και μεθοδικότητα δημιουργώντας οκτώ πρωτότυπα χορευτικά soli που συνέθεσαν και ερμηνεύουν οι ίδιοι *ες στον χώρο Β της Πειραιώς 260.

Μελίνα Σάκκουλα


16 χρονών

Αριάδνη Κοροπούλη


16 χρονών

Νίκος Βλαχογιάννης


16 χρονών

Ιωάννα Εμμανουήλ


16 χρονών

Ελένη Σαρασίτη


17 χρονών

Υβόννη Μέλισσα


15 χρονών

Αγγελική Μπεβεράτου


17 χρονών

Πάμπλο Σότο


13 χρονών

Το Εργαστήριο

Με αφετηρία την Ελένη του Ευριπίδη και την Αντιγόνη του Σοφοκλή, από τη διδακτέα ύλη του Γυμνασίου και του Λυκείου αντίστοιχα, η χορογράφος Μαριάννα Καβαλλιεράτου επιμελήθηκε ένα εργαστήριο εισαγωγής στη δημιουργική γλώσσα του σύγχρονου χορού και της κίνησης, αποκλειστικά για εφήβους, με ή και χωρίς εμπειρία εκπαίδευσης στον Χορό.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι εισηγητές

Μαριάννα Καβαλλιεράτου

Χορεύτρια/Χορογράφος

“Ξεκινήσαμε όλη αυτή τη διαδικασία με βασικό άξονα τη συνεργασία Μουσικής και Χορού. Ακούσαμε πάρα πολύ ο ένας τον άλλον και στη συνέχεια ακούσαμε παρά πολύ τα παιδιά. Στηριχτήκαμε στα αρχαία κείμενα της «Αντιγόνης» και της «Ελένης», πάνω στα οποία τα παιδιά έχτισαν τον χαρακτήρα τους. Όμως, δεν ήμασταν πολύ αυστηροί στο να αναπαραστήσουμε τους ρόλους. Θέλαμε να εμπνευστούν τα παιδιά από τις βασικές αξίες των χαρακτήρων έτσι ώστε με κάποιον τρόπο να το συνδυάσουν με το τι συμβαίνει τώρα και με το τι φαντάζονται και ελπίζουν για το μέλλον.”

Γιώργος Μιζήθρας

Μουσικός/Συνθέτης

“Στο μουσικό επίπεδο που είχα αναλάβει ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο ήταν η επαφή με τα παιδιά. Το κάθε παιδί έδωσε το στίγμα του για τον ηχητικό κόσμο που ήθελε να του φτιάξω. Ο αριθμός των συνθέσεων που προέκυψαν και η ποικιλομορφία τους ήταν ταυτόχρονα μια πρόκληση για μένα και μια πολύ δημιουργική διαδικασία. Τα αρχαία κείμενα ήταν το έναυσμα και όσον αφορά τις συνθέσεις, όπου υπήρξε μια σύνδεση μεταξύ φυσικών ήχων και μιας πιο ηλεκτρονικής κατάστασης.”

Οι χορευτές

Νίκος Βλαχογιάννης

Τελειώνοντας αυτό το εργαστήριο, έμαθα πολλά για την Τέχνη και γενικά για το πόσο χρόνο παίρνει να κάνεις μια χορογραφία. Ανακάλυψα ότι είμαι αρκετά αναποφάσιστος και ότι μπορώ να φτάσω σε σημεία που ούτε εγώ δεν φανταζόμουν για τον εαυτό μου.

Ιωάννα Εμμανουήλ

“Αυτό που κρατάω από το εργαστήριο είναι ότι γνώρισα πολύ καλούς χορευτές με τους οποίους ανταλλάξαμε εμπειρίες. Στη γενική πρόβα, θυμάμαι, η Μαριάννα Καβαλλιεράτου μου είπε να εκφράζομαι με το σώμα μου και όχι με το πρόσωπό μου. Αυτό με ξεμπλόκαρε εντελώς και με έμαθε να κινούμαι πιο ελεύθερα.”

Αριάδνη Κοροπούλη

Αυτή η εμπειρία με έκανε να πιέσω τα όριά μου και να ανακαλύψω πόσο δημιουργική μπορώ να γίνω. Το να συμμετέχω σε ένα εργαστήριο του Φεστιβάλ είναι απίστευτο, είναι μια φανταστική εμπειρία. Η μετακίνηση του εργαστηρίου online ήταν εύκολη, επειδή ήμασταν όλοι ήδη συνδεδεμένοι μεταξύ μας.

Υβόννη Μέλισσα

Μέσα από αυτήν την εμπειρία έμαθα ότι το Αρχαίο Δράμα δεν έχει τελειώσει, δεν έχει μείνει μόνο μέσα στα κείμενα. Το Αρχαίο Δράμα έρχεται στη ζωή μας και εμείς το επανανοηματοδοτούμε. Για το σόλο μου εμπνεύστηκα κυρίως από την Αντιγόνη και από το γεγονός ότι, παρόλο που ξέρει ότι πρέπει να πεθάνει κάποια στιγμή, καταλήγει να το κάνει γιατί υπάρχει μια Ιδέα που είναι πάνω απ’ αυτήν.

Αγγελική Μπεβεράτου

Όταν δήλωσα συμμετοχή στο εργαστήριο, μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι συνδυάζεται ο χορός και η χορογραφία με το Αρχαίο Δράμα. Με βοήθησε να μάθω ότι σε συνεργασία μπορείς να μάθεις να δουλεύεις μόνος σου.

Μελίνα Σάκκουλα

Συνέδεσα το Αρχαίο Δράμα με τη χορογραφία παίρνοντας κάποια χαρακτηριστικά από τις ηρωίδες κάθε έργου και μέσω της κίνησης προσπάθησα να δείξω αυτά τα χαρακτηριστικά. Πήρα κυρίως την εξυπνάδα από τις δύο ηρωίδες, την ευελιξία και την ομορφιά της Ελένης, αλλά και τη σπιρτάδα και το πολεμικό πνεύμα της Αντιγόνης.

Ελένη Σαρασίτη

Το εργαστήριο αυτό μου άνοιξε πολλούς δρόμους. Αυτόν τον καιρό της καραντίνας μου έδωσε χαρά και ενέργεια. Με βοήθησε να μάθω για τον εαυτό μου ότι ναι μεν είμαστε πάνω στη σκηνή μόνοι μας, αλλά υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι από κάτω. Ένιωσα πολύ ωραία που δημιούργησα και ολοκλήρωσα κάτι δικό μου.

Πάμπλο Σότο

“Την «Αντιγόνη» την ήξερα ως τραγωδία, αλλά όχι την «Ελένη»…Μ’ άρεσε πολύ που βάλαμε κάποια συναισθήματα στα σόλο μας, στο δικό μου σόλο είμαι ένας θεός της χαράς. Έβαλα μερικά χαρακτηριστικά της «Ελένης» στη χορογραφία. Μέσα από το Αρχαίο Δράμα κατάλαβα πως μπορώ να πάρω αυτούς τους χαρακτήρες και να τους φέρω στον σημερινό κόσμο μέσω του χορού.

Gallery

Βοηθός σχεδιασμού χορογράφου

Αρετή Αθανασοπούλου

Δραματουργός

Παρασκευή Τεκτονίδου

Πρωτότυπη μουσική

Γιώργος Μιζήθρας

Φωτογραφίες

Πηνελόπη Γερασίμου

Κινηματογράφηση

Χρήστος Ευθυμίου

Απόστολος Κουτσιανικούλης

Άρης Παυλίδης

(blæc cinematography)

Μοντάζ

Απόστολος Κουτσιανικούλης

Stavros Symeonidis

Audiovisual Lab

Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου προνόησε ώστε να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για τον COVID-19 κατά τη διεξαγωγή του εργαστηρίου.

Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε τηρώντας όλους τους απαραίτητους υγειονομικούς κανονισμούς.

Οι συμμετέχοντες έχουν υποβληθεί σε Covid test.

Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού.

Μέγας Χορηγός