Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μάς θυμίζει μερικές από τις πρωτοβουλίες του που στοχεύουν στην εξάλειψη του κοινωνικού αποκλεισμού των ΑμεΑ.

Εδώ και χρόνια, το Φεστιβάλ έχει υιοθετήσει το μειωμένο εισιτήριο των 5 ευρώ για ΑμεΑ, ενώ χρησιμοποιείται ξεχωριστή γραμμή τηλεφωνικής και διαδικτυακής επικοινωνίας προς διευκόλυνση των συγκεκριμένων ομάδων.

Επιπλέον, οι χώροι των παραστάσεων του Φεστιβάλ είναι εύκολα προσβάσιμοι σε άτομα με κινητική αναπηρία. Η Πειραιώς 260 παρέχει αναπηρικά αμαξίδια σε όσες*ους το χρειαστούν και το Ωδείο Ηρώδου Αττικού διαθέτει ράμπες αναπηρικών αμαξιδίων. Επιπροσθέτως, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, κατασκευάστηκε ράμπα πρόσβασης για ΑμεΑ στη συμβολή των οδών Αλκμήνης και Σφηττίων.

Την ίδια στιγμή, το φετινό καλλιτεχνικό πρόγραμμα έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα υπέρ της συμπεριληπτικότητας μέσω της παράστασης χορού Clear Midnight της Μαρίας Κολιοπούλου και της Ομάδας Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα, στην οποία συμμετείχαν και χορευτές*τριες με κινητική αναπηρία και προβλήματα όρασης. Μάλιστα, στην πρεμιέρα του έργου, στις 8 Ιουνίου, στις 21:00, υπήρχε ακουστική περιγραφή της παράστασης για άτομα με προβλήματα όρασης.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ διαθέτει πλέον μενού προσβασιμότητας για τη διευκόλυνση ατόμων με αναπηρία.

Τέλος, το περασμένο καλοκαίρι, ο Πρόεδρος της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., κ. Δημήτρης Πασσάς και ο Γενικός Διευθυντής, κ. Ιωάννης Καπλάνης υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με τη Διοικήτρια και Πρόεδρο του Δ.Σ. του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.), κ. Σοφία-Λευκή Χαμονικολάου, παρουσία της Υφυπουργού Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης αρμόδιας για τα θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κας Δόμνας Μιχαηλίδου και του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού αρμόδιου για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, κου Νικόλα Γιατρομανωλάκη. Το μνημόνιο, μεταξύ άλλων, προβλέπει την εκπαίδευση του προσωπικού της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.  για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του κοινού με προβλήματα όρασης και τη δημιουργία απτικών χαρτών στους χώρους διεξαγωγής του Φεστιβάλ.

Στο πλαίσιο, μάλιστα, της συνεργασίας με το Κ.Ε.Α.Τ., για πρώτη φορά στην ιστορία του Φεστιβάλ, το πρόγραμμά του μεταγράφηκε στο σύστημα γραφής και ανάγνωσης Braille.