Το Φεστιβάλ

Κορυφαίος δημόσιος πολιτιστικός οργανισμός της χώρας, τo Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου είναι από τα παλαιότερα φεστιβάλ της Ευρώπης. Στα 68 χρόνια λειτουργίας του, έχει φιλοξενήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της Μουσικής, του Χορού και του Θεάτρου από την εγχώρια και τη διεθνή σκηνή, σε συνεργασία με τους σημαντικότερους ελληνικούς και διεθνείς καλλιτεχνικούς οργανισμούς, προσελκύοντας πλήθη θεατών από ολόκληρο τον κόσμο.

Μέχρι το 2005, το Φεστιβάλ ήταν αποκλειστικά συνδεδεμένο με το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού στην Αθήνα και με το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Από το καλοκαίρι του 2006, εντάχθηκαν πέντε νέες θεατρικές σκηνές, στον βιομηχανικό χώρο της Πειραιώς 260, που αποτελεί εμβληματικό σταθμό της σύγχρονης δημιουργίας, ενώ, παράλληλα, παραστάσεις και site specific περφόρμανς διοργανώνονται από το Φεστιβάλ και σε άλλους χώρους στην Αττική αλλά και στην περιφέρεια.

Από τον Σεπτέμβριο του 2019, Καλλιτεχνική Διευθύντρια έχει αναλάβει η σκηνοθέτις Κατερίνα Ευαγγελάτου. Βασικοί άξονες της καλλιτεχνικής διεύθυνσης σήμερα είναι η διεύρυνση του διεθνούς χαρακτήρα του Φεστιβάλ αλλά και η υποστήριξη της καλλιτεχνικής έρευνας στον χώρο των παραστατικών τεχνών, στον ορίζοντα της ανάπτυξης νέων ακροατηρίων. Με το βλέμμα στραμμένο προς τα έξω, σχεδιάζονται καινοτόμες ερευνητικές δράσεις, που απευθύνονται σε ειδικούς αλλά και στο ευρύτερο Κοινό, εντός και εκτός Ελλάδας. Ταυτόχρονα, ενθαρρύνεται το εγχώριο καλλιτεχνικό δυναμικό στους τομείς του Θεάτρου και της Περφόρμανς, της Μουσικής, του Χορού, των Εικαστικών, της Θεατρικής Γραφής και των Εκδόσεων, με σκοπό τα έργα ταλαντούχων Ελλήνων καλλιτεχνών όχι μόνο να παρουσιαστούν στις δικές μας σκηνές αλλά και να εξαχθούν στο εξωτερικό.

Κεντρικό ρόλο στη νέα φιλοσοφία του θεσμού έχει η αναζήτηση ενός αντισυμβατικού βιώματος των φεστιβαλικών χώρων, μιας διαφορετικής, μη αναμενόμενης κατοίκησής τους. Στο ίδιο πλαίσιο, οι καλλιτεχνικές δράσεις του Φεστιβάλ δεν περιορίζονται πλέον στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του καλοκαιριού, αλλά επεκτείνονται και κατά τη διάρκεια του χειμώνα.