Κατρίν Σωμπ Αμπκαριάν

Η Catherine Schaub Abkarian (Κατρίν Σωμπ Αμπκαριάν) σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Μπουρζ και του Παρισιού και μελέτησε τον ινδικό θεατρικό χορό Κατακάλι της νότιας Ινδίας επί πενταετία στη Γαλλία και την Ινδία. Μέσα από τη συνεργασία της με τον Πήτερ Σούμαν και το Bread and Puppet Theater διαμόρφωσε την αντίληψή της για ένα συνολικό θέατρο που περιλαμβάνει την υποκριτική, τη ζωγραφική, τον χορό και τη μουσική. Συνεργάστηκε επί επταετία με το Θέατρο του Ήλιου της Αριάν Μνουσκίν, όπου χορογράφησε και μετέσχε στον χορό στους Ατρείδες. Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως οι P.Golub, S.Purcarete, S.McBurney, Σ.Αμπκαριάν, V.Grail, και έχει εμφανιστεί σε κινηματογραφικές ταινίες. Οι χορευτικές εμφανίσεις της περιλαμβάνουν τα έργα Σαπφώ της Agnès Delume και iΤΜΟi της ομάδας του Άκραμ Καν.
Συνεργάζεται τακτικά με την Καναδή χορογράφο Marie Chouinard. Σκηνοθέτησε το Gilgamesh-chantier de fouille (Γκιλγκαμές – πεδίο ανασκαφών), με Σύριους ηθοποιούς και τραγουδιστές, που παρουσιάστηκε στη Συρία, την Υεμένη, την Τυνησία και τη Γαλλία (2006-2007).
Έχει διευθύνει πολλά εργαστήρια με θέμα τον χορό, το σώμα που χορεύει και τραγουδά, το συναίσθημα και την ενέργεια.
Εργαστήριο «Σπουδή στην Ηλέκτρα»
Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες θα ασκηθούν σωματικά, μαθαίνοντας παράλληλα τον ρυθμό, τα βήματα, τα χορευτικά μοτίβα και τις τεχνικές υποκριτικής ενός αρχαίου χορού από τη νότια Ινδία που ονομάζεται Κατακάλι. Μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις θα διερευνήσουν την αποσύνδεση, την αναπνοή, την παρουσία και την πυκνότητα, τη φωνή και τραγούδια της απώλειας και της εξορίας, έτσι ώστε να δημιουργήσουν μια κοινή γλώσσα.
Η μόνη ταυτότητα της ομάδας είναι ένα ποιητικό σώμα. Το εργαστήριο εστιάζει στον χορό, ένα σώμα που έχει τους δικούς του οργανικούς και κοσμικούς νόμους, ορατούς σε όλους, και όμως μυστηριώδεις. Ο χορός είναι η βάση. Το μυστικό πίσω του είναι η δουλειά.
Η παρουσία του χορού είναι από μόνη της μια πολιτική δήλωση. Ο χορός είναι μια οντότητα που απέχει του ψυχολογισμού και τον ατομικισμού. Ο χορός είναι η μήτρα όλων των πρωταγωνιστών και όλων των καταστάσεων.