Σιμόν Αμπκαριάν

Ο Simon Abkarian (Σιμόν Αμπκαριάν) ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως ηθοποιός στη σκηνή του θρυλικού Θεάτρου του Ήλιου της Αριάν Μνουσκίν, στης οποίας τις παραγωγές συμμετείχε επί μία οκταετία. Έπαιξε στα έργα της Ελέν Σιξού Sihanouk και L’Indiade, και στους Ατρείδες: την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη και την τριλογία της Ορέστειας του Αισχύλου, όπου ανέλαβε τους ρόλους του Αγαμέμνονα, του Ορέστη και του Αχιλλέα. Εμπνευσμένος από τις παραστάσεις αυτές άρχισε να συλλέγει υλικό για πτυχές του αρχαίου δράματος, όπως ο χορός και τα κοστούμια. Αργότερα συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως οι Πήτερ Μπρουκ, Σάιμον ΜακΜπέρνυ και Ιρίνα Μπρουκ. Σκηνοθέτησε έργα του Σαίξπηρ (Αγάπης αγώνας άγονος, Τίτος Ανδρόνικος), του Αισχύλου και του Ευριπίδη.

Έγραψε και σκηνοθέτησε το έργο Pénélope ô Pénélope (ειδικό βραβείο καλύτερου θεατρικού έργου, 2008) και το Le dernier jour du jeûne. Έχει επίσης γράψει μια δική του εκδοχή της Ηλέκτρας, η οποία θα παρουσιαστεί σύντομα.
Η αγάπη και το πάθος του για το αρχαίο δράμα τον έχουν οδηγήσει στη διοργάνωση πολλών σχετικών με αυτό εργαστηρίων και σεμιναρίων, στη Γαλλία και σε όλον τον κόσμο.

Εργαστήριο «Σπουδή στην Ηλέκτρα»

Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες θα ασκηθούν σωματικά, μαθαίνοντας παράλληλα τον ρυθμό, τα βήματα, τα χορευτικά μοτίβα και τις τεχνικές υποκριτικής ενός αρχαίου χορού από τη νότια Ινδία που ονομάζεται Κατακάλι. Μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις θα διερευνήσουν την αποσύνδεση, την αναπνοή, την παρουσία και την πυκνότητα, τη φωνή και τραγούδια της απώλειας και της εξορίας, έτσι ώστε να δημιουργήσουν μια κοινή γλώσσα.

Η μόνη ταυτότητα της ομάδας είναι ένα ποιητικό σώμα. Το εργαστήριο εστιάζει στον χορό, ένα σώμα που έχει τους δικούς του οργανικούς και κοσμικούς νόμους, ορατούς σε όλους, και όμως μυστηριώδεις. Ο χορός είναι η βάση. Το μυστικό πίσω του είναι η δουλειά.

Η παρουσία του χορού είναι από μόνη της μια πολιτική δήλωση. Ο χορός είναι μια οντότητα που απέχει του ψυχολογισμού και τον ατομικισμού. Ο χορός είναι η μήτρα όλων των πρωταγωνιστών και όλων των καταστάσεων.